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2008. 6. 8. 18:32

Andoid Architecture 좋아하는 것2008. 6. 8. 18:32

내가 일하는 곳의 다른 팀에서 개발하고 있는 플랫폼은 마치 Google의 안드로이드 플랫폼과 유사하다. 하지만 서비스를 위한 플랫폼이라면 Application의 동작을 위해 더 많은 리소스(메모리, CPU 등)에 남겨줄수 있어야 하는데, 이는 마치 자신만을 위한 플랫폼이라 생각이 되어서 내심 걱정이 된다.
아닌게 아니라, 요즘 우리쪽에서 개발 하고 있는 플랫폼을 자신들의 Device 플랫폼에 넣겠다고 해서, 고민아닌 것적이 생겼다. 우리쪽에서 개발하는 것은 J2SE와 J2EE기반의 스프링 프레임워크와 OSGi를 이용한 플랫폼이다. 이를 그래도 채택하겠다니... ^^;

미국의 개발자들이 문제 없다고 이야기 했다고, 나를 안심시켜 주시는 일본인 상무님, 그러나 프레임워크만 돈다고 리소스 문제가 해결되나?

일단 안드로이드에 대해서 알아보기로 했다.

사용자 삽입 이미지

Feature

  • Application framework enabling reuse and replacement of components
  • Dalvik virtual machine optimized for mobile devices
  • Integrated browser based on the open source WebKit engine
  • Optimized graphics powered by a custom 2D graphics library; 3D graphics based on the OpenGL ES 1.0 specification (hardware acceleration optional)
  • SQLite for structured data storage
  • Media support for common audio, video, and still image formats (MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, PNG, GIF)
  • GSM Telephony (hardware dependent)
  • Bluetooth, EDGE, 3G, and WiFi (hardware dependent)
  • Camera, GPS, compass, and accelerometer (hardware dependent)
  • Rich development environment including a device emulator, tools for debugging, memory and performance profiling, and a plugin for the Eclipse IDE 

Libraries

Android includes a set of C/C++ libraries used by various components of the Android system. These capabilities are exposed to developers through the Android application framework. Some of the core libraries are listed below:

  • System C library - a BSD-derived implementation of the standard C system library (libc), tuned for embedded Linux-based devices
  • Media Libraries - based on PacketVideo's OpenCORE; the libraries support playback and recording of many popular audio and video formats, as well as static image files, including MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, and PNG
  • Surface Manager - manages access to the display subsystem and seamlessly composites 2D and 3D graphic layers from multiple applications
  • LibWebCore - a modern web browser engine which powers both the Android browser and an embeddable web view
  • SGL - the underlying 2D graphics engine
  • 3D libraries - an implementation based on OpenGL ES 1.0 APIs; the libraries use either hardware 3D acceleration (where available) or the included, highly optimized 3D software rasterizer
  • FreeType - bitmap and vector font rendering
  • SQLite - a powerful and lightweight relational database engine available to all applications

SQLite를 Db로 사용하는 패키지와 SDK가 요즘 눈에 많이 띈다.

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Posted by 행복상자

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